فوری | وضعیت اضطراری مردم در این استان | زلزله ۵ ریشتری در خراسان جنوبی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: فرمانداران نهبندان و سربیشه هم در مناطق تحت تاثیر زلزله حضور دارند و مردم در مساجد اسکان اضطراری یافته‌اند.
فوری | وضعیت اضطراری مردم در این استان | زلزله ۵ ریشتری در خراسان جنوبی
کد خبر : ۴۸۵۰۶

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی خبر داد که زمین‌لرزه شوسف نهبندان که در بخش‌هایی از شهرستان سربیشه نیز احساس شد، تاکنون خسارتی نداشته است.
محمدعلی آخوند افزود: این زمین‌لرزه به بزرگی ۵.۳ ریشتر ساعت چهار و ۱۱ دقیقه بامداد امروز در عمیق ۱۰ کیلومتری زمین روی داد و اطراف سهل آباد کانون سطحی زلزله بوده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون پنج پس لرزه کوچک به وقوع پیوسته است گفت: تیم‌های ارزیاب از هلال احمر، اورژانس و راهداری به منطقه اعزام شدند که تا این لحظه خسارت تخریبی و جانی گزارش نشده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی اظهار کرد: فرمانداران نهبندان و سربیشه هم در مناطق تحت تاثیر زلزله حضور دارند و مردم در مساجد اسکان اضطراری یافته‌اند.
وی گفت: البته برخی از خانه‌های روستایی ترک‌های جزئی داشته و ریزش کوه هم به شکل مختصر در بعضی نقاط اتفاق افتاده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی هم گفت: در پی وقوع زلزله سه تیم ارزیاب هلال احمر برای بررسی خسارات احتمالی به روستا‌های نزدیک کانون زلزله اعزام شدند و تمامی پایگاه‌های هلال احمر استان به حالت آماده باش درآمدند.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
ایرنا
مجله زندگی
ارسال نظر